Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Tekoči projekti oz. potek obnove ali predelave celotnega minija
Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 11 Apr 2009, 11:58

Pozdravljeni,

Odločil se sem, da bom z vami delil pot svojega malčka. Imenuje se Austin Mini 1000 model MK3, prvič registriran v sloveniji leta 1976, kupljen v Novem mestu. Kupil ga je predhodni lastnik G. Franc Kolarič. Po pripovedovanju očetovih in G. Kolariča zgodb, so doživeli in ušpičili marsi katero "zajebancijo". Avto je bil zmerom v središču pozornosti zaradi svoje drobcenosti, enostavnosti in estetike. Avto je bil karabmoliran samo ob začetku po nakupu, a ničkaj hujšega (odbijač in maska).

Slika

Oče je predhodnemu lastniku dejal: "Zapomni si, ta avto bo nekoč moj," in voja je bila taka, da je pred ca. 10 leti avto pristal pri nas. Bil je v obupnem stanju. Skozi pod je rasla trava, blatnikov skorajda ni bilo, vrata se še komaj držala itd.

Člani ljubiteljev starih vozil Johan Janez Puch Ljutomer so očeta zvabili v klub, tako je Mini v roku 3 mesecev doživel celoten remake over. Žal pa zaradi prehitre obnove sedaj kaže svoje pomankljivosti. Tudi z deli je bil problem, ker smo jih nabavljali v Grazu pri Jacomini. Ti so bili zelo dragi in težko dobavljivi.

Skratka mini je dobil celovito novo podobo. Novi lak, tapicirungo, nekaj nove pločevine. Samo motor je ostal neodprt in nedotaknjen.

Po nekaj letih, je Mini pristal v garaži na suhem in toplem, sameval, dokler nisem naredil izpita za avto. Počasi sem ga usposabljal, zavore, elektrika in ostalo za varnost. Največ mi je pomagal Gregor z nasveti in dobavljanjem delov in kako toplo besedo o Miniju (iskrena hvala). Navdušenje je raslo. Tudi sam sem se včlanil v klub J.J. Puch Ljutomer. Tako sem se tu in tam udeležil kakega srečanja, najbolj pa sem ponosen na srečanje za Guinessovo knjigo rekordov, ki je bilo na hipodromu v Ljutomeru. Mini mi je tudi služil kot prevozno sredstvo, tako smo obpotovali Maribor, Ptuj, Mursko Soboto in povsod je vzbujal pozornost. Ljudje so se radi slikali ob njem in me spraševali če ga prodam.

Slika

Pred tremi leti sem si kupil drugi avto Ford Focus in mini je spet ostal osamljen v garaži. Spet so prihajali kupci, a meni ga je težko dat od srce, ravno tako so navezani prijatelji in družina.

Letos ob 50 letnici znamke Mini mu bi rad podaril posebno darilo. Priprave na IMM 09.
Postavil sem ga iz garaže, malce počistil, prečekiral stanje. Čas mu je malce načel, a mislim, da ni tako hudo. Več ali manj se pozna na rji, ki je povzročila mehurčke na pločevini. Tehnično drugače deluje. Motor vžge kot treba. Vsekakor pa sem prej počistil vplinjač, svečke in kontakte platin ter kape distributorja, kjer se rado nabira oksid.

Danes sem se za trenutek vsedel pred avto in ga miselno seciral na prafaktorje, kje in kaj je potrebno odpravit, popravit. Seznam se je kar nabral čez cel list, nekatere zadeve so bolj zaradi estetike kot nuje, druge zaradi preventive.

Slika

Prvi cilj letos je pripravit avto na pot do IMM 09, Drugo leto se bom pa lotil temeljite obnove.

Vsekakor, bi prosil za svetovanje, kako pripravit avto na dolgo pot. Gregor mi je že dal nekaj nasvetov, prosil bi še druge, morda če delite kake izkušnje.

Hvala v naprej vsem! Hkrati pa hvala za podporo in podporo da moj mini ostane kot je:)


Slika

Števec se je enkrat že zasukal okol, tako da pripišite enico spredaj:D

Slika

Slika

Kaj je bilo na tej ploščici nevem..:S

Slika

Slika

Slika
Nazadnje spremenil aboxdc, dne 11 Apr 2009, 12:27, skupaj popravljeno 1 krat.
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 11 Apr 2009, 12:25

Takole pa izgleda taslabši del:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Pomankljivo kromirana kljuka. Predhodno se aluminij pobakri, potem se nanaša krom. Tukaj je vidno da je krom nanešen direkt na aluminij. Človeški "švic" vsebuje kislino in ta kislina povzroča oksidacijo aluminija, zato odstopa... Torej pazite ko kopujete ali daste kromirat!
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1110
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 11 Apr 2009, 20:28

u madona, te kljuke so me presenetile. menda niso to tiste katere sem ti jaz zrihtal iz GB?
dobro opozorilo in znak da za izogib! hvala na opozorilu. kaj takega še nisem videl.

lepo, da si se odločil za obnovo. le s temeljito obnovo boš rešil malčka.
za spodbudo povem, da je še v lepem stanju... v primerjavi kaj vse se je že restavriralo.
Mini loves me

Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 12 Apr 2009, 06:16

Gregor, žal so kljuke res od Mini Spares...rešitve ki so na razpolago:
1. odstranit plast kroma, brušenje razmaščanje poliranje, nanos bakra in ponovno kromiranje.
2. ali malo majn originalna zadeva, plastificiranje

Probal bom poizkusno serijo kromiranja, če mi uspe javim in še komu drugemu naredim kako uslugo :)

glede na komentar, da je v lepem stanju. Hmmm... Sem ga danes dvignil na kosovno paleto in pogredal dno.... Obup, zadnji most fuč, stena na katero se drži ravno tako, pragovi obup. Zadnjega mostu sploh ni mogoče dol vzet. Vijaki so obrabljeni, zarjaveli. So kar se zvili in popokali ko sem jih odšraufal. Gumice?! en kup smole:D. Ko se je prvič restavriraj se je na dno dala samo izolacija, se ni nič preverlo, sedaj pa je kar je... sicer upam, da do IMM porihtam, pačeprav bo alternativna rešitev. Izogibam se prevelikega razdejanja in potrebe po ponovnem lakiranju. Ker je najbolj načeto dno, je moč se izogniti vidnim površinam.

Pozneje grem poslikat in prilimam kako fotko.
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Miha
spremljevalec
Prispevkov: 251
Pridružen: 16 Jan 2009, 23:48
Model: 1000
Motor: 998
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a Miha » 12 Apr 2009, 09:56

Če se resno odpravljaš na IMM 2009, potem je prvsa skrb tehnično neoporečenmini:
1. karoserija naj bo trdna, ne trhlena, razne pikice in slabo kroma ročaj ipd so brezpredmetni;
2. Mostova naj bost prav tako trdna, zlasti zadnji je delikatesen. Zgeda, da še drži, ko ga odstraniš se čudiš, da si sploh lahko vozil. Prijatelj, ki je ignoriral opisano stališče je na cesti s polenom podkladal in z žico vezal napl odlomljeno eno zadnjo roko, da se je privlekel domov. Potem pa smo z veseljem varili.
3. Pogonski agregat: preveri delovanje in obrabo delov.

Še vprrašanje delov, ki naj bi jih vzel za rezervo s seboj.
Kako prijetno je, ko se nekaj pokvari, odpreš prtljažnik, vzameš iz škatle rezervo in zamenjaš...

Morda udeleženci IMM 2009 napišejo, katere dele (in zakaj) bodo vzeli s seboj. Tak seznam bi bil zelo koristen za vse kadarkoli, pa tudi razprava nujnih rezervnih delih bi bila izredno poučna.

Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 12 Apr 2009, 13:26

Miha napisal/-a:Če se resno odpravljaš na IMM 2009, potem je prvsa skrb tehnično neoporečenmini:
1. karoserija naj bo trdna, ne trhlena, razne pikice in slabo kroma ročaj ipd so brezpredmetni;
2. Mostova naj bost prav tako trdna, zlasti zadnji je delikatesen. Zgeda, da še drži, ko ga odstraniš se čudiš, da si sploh lahko vozil. Prijatelj, ki je ignoriral opisano stališče je na cesti s polenom podkladal in z žico vezal napl odlomljeno eno zadnjo roko, da se je privlekel domov. Potem pa smo z veseljem varili.
3. Pogonski agregat: preveri delovanje in obrabo delov.

Še vprrašanje delov, ki naj bi jih vzel za rezervo s seboj.
Kako prijetno je, ko se nekaj pokvari, odpreš prtljažnik, vzameš iz škatle rezervo in zamenjaš...

Morda udeleženci IMM 2009 napišejo, katere dele (in zakaj) bodo vzeli s seboj. Tak seznam bi bil zelo koristen za vse kadarkoli, pa tudi razprava nujnih rezervnih delih bi bila izredno poučna.
Bom bom porihtal :) Avto sem dvignil, tako da mi omogoča manevriranje pod njim. Luknje na pločevini sem si označil, polsikal, naredil zapisek. V torek skočim v "štacuno" po fleks šajbe in brusilke. Edino pločevino moram še nabavit. Na srečo so samo ravne površine poškodovane, tako da nebo mobenih bolj zahtevnih posegov potrebnih, vsekakor pa je varnost na prvem mestu.

Za zadnji most imam zmenjeno :D
Je pa res, da se je še komaj držal. V sekciji kjer je gumi gobica, je totalno pojedeno. Novega bom obvezno dvakrat splastificiral.
Potem je prijatelj imel lepo dogodivščino.

Agregat dela kot urca... Mehanik je dejal, da bo še veliko zdržal. Vseeno pa bi rad menjal ležaje in ostalo, iz preventive.

Vem in verjamem kako je, ko ti izdahne Mini :)
Na srečo so bile zmerom malenkosti....

Prav imaš, najbolje, da se odpre posebej tema (priprave Minija na dolge poti).

Hvala Miha!

Kljuke so bile mišljene kot opozorilo pri kvaliteti. Včasih se kdo zažene v kako reč, ne da bi sploh preveril kvalitete in drugih karakteristik.
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 20 Apr 2009, 00:01

Dela se je potrebno resno lotit.

No tule so slikce trenutneg stanja. Upam da bo kmalu kaj več časa za krpanje.
Moram pa povedat, da je avto vsa ta leta odkar ga imamo zmerom bil v suhi garaži in da dežja ni videl. Posletice so v večini zaradi nepravilne obnove.

Ko bo čas ga bom v celoti razstavil v pradele, speskal, zamenjal pločevino in ga sušil v peči pri 180C kako uro ali pa čez noč.
Razmišljam, če ga dam še metaliziraz z cinkom, dno pa bi prevlekel z keramiko:D
Moram malo preračunat, koliko znese finančno.




Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Prednji most je čist ok, samo zaščitit ga morem.

Slika
In zadnji most...

Slika
Fe črvi na pohodu...

Slika
Improvizirano dvigalo:D

Slika
Linija za zavore... zelo eksotično :mrgreen:

Dela bo kar nekaj, sicer pa ni tako kudo kot izgleda na slikah:D
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 27 Apr 2009, 11:25

Z veseljem sporočam naslednjo novico, da so mi pankrti iz včeraj na danes, ko je bil koncert Zečiča vlomili v delavnico in razdejali minija. Polomili vsa ogledala, potrgali vso napeljavo, popljuvali avto, poscali ga, polili z rdečim vinom, se lotili barve. Njihov namen je bil ga potisnit iz palete na kateri je visel, a na srečo ga je rešil zraven postavljen rušt. Vse kar je bilo v avto pa so zmetali na železniško progo. Pravo veselje je bilo gledati in pobirati dele.

V bistvu nevem ali se naj razjočem kot majhen otrok ali pa pobijem paglavce... Vsekakor ni noben imel razloga storiti kaj takega, hkrati pa je dokaz kako so nekateri nespoštljivi do tuje lastnine, še bolj pa do zgodovine....

Upam, da se vam nebo pripetilko kaj podobnega, vsaj nobenemu od vas ne privoščim.

Nič ne preostane kot spet varčevat € in se lotit dela....
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Uporabniški avatar
Setesh
Administrator
Prispevkov: 177
Pridružen: 09 Dec 2008, 21:13
Model: hmm
Motor: 998 A+ kmalu K1200RS
Letnik: 0
Kraj: 45°43'13,55'' 14°44'37.34''
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a Setesh » 27 Apr 2009, 12:12

Tole ni prav nič vesela novica, da dobim jaz te barabe v roke jim polomim ?#!%$!, upam da si prijavil zadevo, da jih dobijo in plačajo škodo ki so jo povzročili, banda frdamana.
Slika

Uporabniški avatar
aboxdc
Moderator
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Jan 2009, 19:38
Model: Classic MK3
Motor: A Series 998 cc Tran
Kraj: Ljutomer

Re: Austin Mini 1000 MK3 1976 (priprave na obnovo)

Odgovor Napisal/-a aboxdc » 27 Apr 2009, 12:31

Ne nisem, ker je že blo takih primerov, ko so se posrali na vrata, pokradli orodje, polomili kar se da... Policija prišla na ogled, brez zapisnika, niti da bi prstne odtise pobrala, dokaze nič... Ti policaji so take lenobe da groza, zakoni pa ščitijo te barabe. Sej še se bo pisalo o tem v časopisu, brez skrbi, samo takrat bo prepozno za jok... Zmerom imam neko sranje. V kopru so se spravili mi na forda, ravno tako na ptuju, pa sem parkiral čist zraven varnostnikov pa pod luč. Če jih dobim jih pri sosedu ki je lastnik lokala nage na ograjo privežem, zraven pa še dve kuverti, eno za lastnika lokala, drugo za policijo, videokaseta pa gre na tv...
I Love it when is it MINI, the Only Love that never leaves you alone...

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost