IMV muzej, Novo mesto

Vse ostalo, kar ni v povezavi z miniji
Odgovori
Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1108
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 20 Jan 2016, 23:31

Že kar nekaj let je minilo, ko sem Jeffu Rugglesu, ki je še vedno urednik Mini Magazina podal idejo, da naj naredi reportažo o vsaki tovarni, kjer so izdelovali minija oz. je bila povezana z BMC industrijo.
Jeff je takrat rekel, če napišem članek o Industriji Motornih Vozil- IMV- ju, ki je bil v svetu velika neznanka ter o minijih, ki so izhajali iz Novega mesta, potem se bo on potrudil za zgodovino ostalih tovarn.
Obljubo je potrebno držati, zato sva z Jeffom, ki vsako leto obišče Slovenijo izkoristila za obisk IMV muzeja. To je bilo sedaj že leta 2013 :angelic-green:

Z veseljem sva se sparkirala pred muzejem, kjer naju je pričakal g. Marjan Moškon (avtor knjige Povest o velikanu pod Garjanci) in g. Vojko Grobovšek, ki že leta s velikim intuzijazmom skrbi za Klub IMV prijateljev in muzejsko zbirko.
Več o zbriki najdete na:
http://www.imvklub.si/muzejska-zbirka/#prettyPhoto

Sam se odraščal vse do 15. leta v bloku nasproti IMV-ja, kjer sem po zaključeni šoli, kot štipendist opravljal šolsko prakso, poletno delo in tudi prvo zaposlitev.

Jeffu sva tisti dan z ženo razkazala Belo Krajino in prvič v življenju je poskusil češnje direktno iz drevesa. Popoldne pa sva skočila v minija in ze zapodila v IMV muzej.
Slika

Tam sta naju že omenjena g. Moškon in g. Grobovšek zelo lepo sprejela in takoj se je začel vneti pogovor o zgodovini IMV ja.
Na fotografiji je Jeff z gostiteljema, ki sta mu podarila knjigo Povest o velikanu pod Gorjanci, kjer najdete veliko podatkov in slikovnega materiala iz zgodovine IMVja. Priporočam jo vsakemu ljubitelju starodobnikov in zgodovine.
Slika

Na veliko žalost in razočaranje v muzeju ni Minija!!! V bistvu v muzeju ni ničesar o miniju.
Jeff je bil sprva razočaran, vendar sva kljub temu nabrala dovolj inspiracija, da je nastal članek o IMV ju. Kot novemeščan sem poznal številne zgodbice o minijih, vendar zanimivo je to, da slikovnega materiala dejansko ni. Zakaj? En razlog je, da takrat niso obstajali mobiteli s fotoaparatom. Tudi fotografija je bila takrat namenjena le redkim in ob redkih priložnostih, kot so rojstni dan, poroke, dopust in verjetno ni nihče pomislil, da bi fotografiral svoje delovno mesto ali minije, ki so se sestavljali v takratnem IMV ju.

Prav vesela sva bila, ko sva videla dokumentarni film, kjer je bilo nekaj MK2 minijev, celo Cooperjev iz Beograjskega sejma vozil.
Slika

Moja najljubša fotografija, ki se nahaja tudi v knjigi, ki opisuje zgodovino o IMV.
Slika

Je pa veliko več fotografij o Austinu 1300, katerega so v celoti sestavljali v IMV ju.
Slika

OK, pa pojdimo skozi muzej.
Slika

Zgodovina prvih sestavljanj vozil sega še dlje kot je večina vajena, saj prva vozila so bila DKW in ne Austin 1300.
Slika

Tudi prvo dostavno vozilo IMV ja je bilo povezano z DKW jem.
Slika

Ta primerek so našli pri zbiratelju v Mariboru. leta sem se vozil mimo tega kombija in ga gledal kako propada, dokler ga ljubitelji IMVja niso rešili in obnovili.
Tudi prvo dostavno vozilo IMV ja je bilo povezano z DKW jem.
Slika

Nato so sledil kombi, kakršnega smo bili vajeni videvati na naših cestah.
IMV jev kombi je bil sestavni dela našega življenja. Ni bilo podjetja, ki ga ne bi imelo, Ni bilo gasilskega društva, ki ne bi imelo IMV kombija, Bolnišnice, Policija itd.
Slika

Meni najljubši model je prav IMV turist, ki je imel okna po celotnemu boku za razliko od gasilcev, ki so jih imeli le pri zadnjih sedežih.
Slika

Milica! to dokazuje, da je takrat to le bilo zmogljivo vozilo.
Kombiji so imeli BMC motor 1600. pravzaprav Morrisov. po obliki zelo podoben minijev, le da je bil opazno večji. Minijevi motorji so bili serija A, od kombija pa serija B. zato so v enem obdobju imeli kombiji na zadnji vratih napis Super B.

Posebnost kombija je prav ta, da je bil v celoti skonstruiran v IMV ju in kot tako še dan danes ostaja edino vozilo v tedanji Jugoslaviji, ki je bilo skoraj v celoti plod domače tovarne. Edino motor je bil iz Anglije.


Čudoviti detalji so krasili zgodnje modele kombija. Žal so kasnejši modeli izgubili emajlirane znake. nadomestila jih je takrat moderna plastika.
Slika

Slika



Tudi "rozete" prednjih luči so imele skrbno graviran logo in napis Saturnusa.
Slika

Kombija so izdelovali v različnih verzijah. žal vseh slik ni mogoče objaviti. bili so "bencinarji", "dizli", dvoosovinci, povišani, modeli s "kesonom" itd...


Oznaka 220D je pomenila, da je v kombiju Mercedesov diesel motor.
Slika

Še en z novejšo masko in značilno barvo iz tistih časov:
Slika

Meni je veliko ljubša starejša maska:
Slika

In najlubša maska oz. najljubši model ter ena lepših barvnih kombinacij:
Slika

Prava Milica, Marica:
Slika

Vzporedno so se začeli sestavljati še Austini 1300 katerega vidite v ozadju. Vendar.... nikoli nisem videl takega modela! zakaj? prvo konec ima od Austina 1100, zadnji pa od Austina 1300?????
Slika

Slika

Pričetki z Renaultom!
Slika

Se še kdo spomni Litostrojeve Renaulte?
Slika

Muzej hrani veliko predmetov iz tistega obdobja in kar nekaj teh me je vrnilo v rano mladost, ko smo v Novem mestu skoraj vsi imeli obeske za ključe z IMV znakom. Tudi ostali predmeti so mi obudili spomine na mojo prvo zaposlitev:
Slika

Na koncu sva se še odpeljala do tovarne IMV in seveda okoli nje. Ozadje slike pa je nekdanji obrat, ki je sedaj zakrit očem s stekleno "fasado" :cry:
Slika

Najin obisk se je zavlekel do poznih večernih ur in ob tej priložnosti bi se zahvalil za topel sprejem in odprtje muzeja samo za naju dva.
Muzej ima v zbirki še mnogo vozil in predmetov katere na tem mestu nisem uspel predstaviti. Seveda je tu še zbirka legendarnih Adria prikolic, avtodomov, Renaultovih vozil itd, ki jih morda po krivici nisem predstavil v slikovni obliki.
Vsem, ki ste ob branju tega prispevka začutili iskrico, obisk muzeja toplo priporočam!
Tudi Mini klub Srbije je že izrazil željo, da bi letos prišli na ogled.
Mini loves me

lado49
spremljevalec
Prispevkov: 11
Pridružen: 06 Apr 2014, 19:29
Letnik: 1949

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a lado49 » 21 Jan 2016, 15:52

Po moje nimajo minija,ker ga niso izdelovali, saj so samo platišča z gumami Tigar gor nataknili in prodajali. Pa modela 1300S tudi nič ne omenjaš. Bil je IMV izum. Na klasični 1300 motor so nataknili dvojni izpušni kolektor in dvojne vplinjače ter pobarvali v zlato ali srebrno barvo. Z njimi smo potem imeli v garancijskem roku same težave.

lanvid
spremljevalec
Prispevkov: 35
Pridružen: 26 Sep 2015, 13:28
Model: cooper
Motor: 1275 (A+)
Letnik: 1991

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a lanvid » 22 Jan 2016, 11:53

Super si to predstavil Gregor! kapo dol! :clap:
Ko bom v tistih koncih si bom ta muzej sigurno ogledal tudi jaz!

zdaj pa še ostali kaj napišimo, predstavimo na tem forumu, da ga malo zbudimo iz zimskega spanja!

inno
spremljevalec
Prispevkov: 104
Pridružen: 22 Maj 2009, 23:56
Model: innocenti 1001
Motor: 998
Letnik: 1975
Kraj: Kamnik

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a inno » 24 Jan 2016, 21:11

Zanimiva reportaža. Gregor ali je je v knjigi Povest o velikanu pod Gorjanci predstavljena tudi zgodba o imv miniju?

Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1108
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 25 Jan 2016, 09:49

lado49 napisal/-a:Po moje nimajo minija,ker ga niso izdelovali, saj so samo platišča z gumami Tigar gor nataknili in prodajali. Pa modela 1300S tudi nič ne omenjaš. Bil je IMV izum. Na klasični 1300 motor so nataknili dvojni izpušni kolektor in dvojne vplinjače ter pobarvali v zlato ali srebrno barvo. Z njimi smo potem imeli v garancijskem roku same težave.
Drži, minija niso izdelovali, so ga pa uradno sestavljali! to je bila takratnji trik, saj so v Veliki Britaniji kupili sestavljenega minija in ga v Belgiji razstavili in ga kot pol izdelek pripeljali po železnici v Novo mesto- IMV, kjer so ga nazaj sestavili, torej vgradili motor, luči, masko, kromirane dele itd... na ta način je bila carina oz. dajatve za vozilo bistveno nižje.

Modela 1300S res nisem omenjal, ker ga ni v muzeju. Ta je bil resnični "izum" IMV. Brez velikega poznavanja BMC motorjev so mu "nataknili" dvojne vplinjače, tako, da so mu samo povečali porabo, na moči pa žal ni bilo nič pridobljeno. govori se, da je bil to Cooperjev ali celo S motor, kar pa ni niti v enem pogledo točno. bil je to navaden Austinov 1275 motor A serije, po zgodbi lastnikov in serviserjev naj bi bilo kar nekaj "felerjev" kot npr. vgrajeni ležaji v menjalniku, ki niso bili angleški, ampak nemški in posledično je bilo potrebno zelo hitro razdrediti menjalnik, predno je prišlo do sesutja. Je pa res za tiste čase imel zlato ali srebrno metalno barvo. bleščice iz tistih časov oz IMV še hranim v škatlici. naj bi imel še nekaj dodatne opreme in to je bilo vse. Je pa vseeno bil Special model, kar pomeni velika redkost. Obstaja jih le še za na prste prešteti.
Za vse tiste, ki vas zanima kaj več pa najdete članek na:
http://www.avto-magazin.si/media/upload ... pecial.pdf
Mini loves me

Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1108
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 25 Jan 2016, 09:55

inno napisal/-a:Zanimiva reportaža. Gregor ali je je v knjigi Povest o velikanu pod Gorjanci predstavljena tudi zgodba o imv miniju?
V tej knjigi je zelo lepo in dobro prikazana celotna zgodovina IMV ja. Tudi slikovni material je bogat. Opisuje od samih začetkov do prevzema IMV s strani Renaulta.
Kar obširno je poglavje o sodelovanju z BMC, in kar nekaj odličnih slik. npr. jugoslovanska zastava skupaj z angleško na vhodu v Austin tovarno v Longbridgu. Kar precej fotk je od Austina 1300, Karosernice, itd. ko pa pridemo do minija, pa žal nič. Ohranjene ni niti ene fotke. Je pa par lepih fotk iz beograjskega sejma, kjer se vidijo MK2 miniji in par fotk iz zgodovine rejlijev, kjer je MK2 998 Cooper.
Sam se dosti raziskoval. Prišel sem tudi do ljudi, ki so takrat razstavljali minije oz. Austine v Belgiji, ljudi, ki so delali na servisih, glavni v skladiščih itd... vendar nihče, prav nihče nima niti ene fotke o miniju. Žal pravijo, da se takrat ni fotografiralo. Ljudje niso imeli za fotoaparate. Vse je bila poslovna skrivnost itd...
Vseeno knjigo toplo priporočam.
Mini loves me

lado49
spremljevalec
Prispevkov: 11
Pridružen: 06 Apr 2014, 19:29
Letnik: 1949

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a lado49 » 31 Jan 2016, 19:32

Ena prvih lastnikov zlatega A 1300 special je bila Štefka Kučan.

Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1108
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

Re: IMV muzej, Novo mesto

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 19 Feb 2016, 00:51

lado49 napisal/-a:Ena prvih lastnikov zlatega A 1300 special je bila Štefka Kučan.
zanima informacija.
hvala!
Mini loves me

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost