glava motorja!

Odgovori
minibar
spremljevalec
Prispevkov: 46
Pridružen: 27 Apr 2009, 20:43
Model: morris
Motor: 998
Kraj: rakek

glava motorja!

Odgovor Napisal/-a minibar » 04 Maj 2009, 22:53

Imam vprašanje! Na mojem motorju je glava (glej sliko) pa me zanima ali je to že orginal tako ali je nekaj ekstra! Moti me namreč tista cev za hladilno tekočino, ki je speljana z nekega distančnika pri kolenu s termostatom preko celega motorja v potniško kabino za gretje. kolikor sem malo raziskoval po netu imajo vsi pretok spreljan z leve strani preko ventila, jaz pa imam tam luknjo zaflikano in takšnega tipa glave nisem našel nikjer! :?: Se da to preštimat, ker po tem kako je to speljano sedaj, brez vsakega ventila, mi bo gretje laufalo na pouno nonstop...tudi poleti :doh: !

Slika

Slika

Uporabniški avatar
Setesh
Administrator
Prispevkov: 177
Pridružen: 09 Dec 2008, 21:13
Model: hmm
Motor: 998 A+ kmalu K1200RS
Letnik: 0
Kraj: 45°43'13,55'' 14°44'37.34''
Kontakt:

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a Setesh » 07 Maj 2009, 23:47

Napiši mi oznako glave, nahaja se na sredini pod klavirjem (načeloma), da vidim kaj sploh imaš in kaj se da ugotoviti.
Slika

minibar
spremljevalec
Prispevkov: 46
Pridružen: 27 Apr 2009, 20:43
Model: morris
Motor: 998
Kraj: rakek

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a minibar » 08 Maj 2009, 20:49

Na sredini pod klavirčkom je oznaka 27K8, na levo oz desno v isti liniji pa je oznaka CAM 4810! :think:

minibar
spremljevalec
Prispevkov: 46
Pridružen: 27 Apr 2009, 20:43
Model: morris
Motor: 998
Kraj: rakek

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a minibar » 08 Maj 2009, 22:50

Mi je uspelo zbrskat nekaj podatkov, da gre za standardno 998 glavo, ki dopušča uporabo neusvinčenega bencina! :dance: Še vedno pa ne vem ali je hladilna tekočina že original napeljana tako ali ne!

Glede na podatke o glavi, ki sem jih zasledil, ima po mojem mnenju motor dokaj majhno kompresijo, zato me zanima, ali je primerna za kakršnokoli predelavo v turbo! Po tujih forumih sem zasledil, da uporabljajo večinoma 12G940 glave v ta namen! Kakšen je poglavitni razlog? Verjetno bom sedaj malo moril z vprašanji, ker resno razmišljam o predelavi, ker so me tile angleži čist zrajcal! :lol:
Še eno vrašanje glede tega! Namesto R5 T2 turbine, ki jo je očitno grozno težko dobit, sem našel eno od unota turbo (IHI)! Je tudi ta dovolj dobra za kaj takega? :think:

Uporabniški avatar
Setesh
Administrator
Prispevkov: 177
Pridružen: 09 Dec 2008, 21:13
Model: hmm
Motor: 998 A+ kmalu K1200RS
Letnik: 0
Kraj: 45°43'13,55'' 14°44'37.34''
Kontakt:

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a Setesh » 09 Maj 2009, 10:05

Tebi manjka ventil za zapiranje toka hladilne tekočine, starejši motorji (A-serija) so ga imeli nameščenega direktno na glavi, tam kjer imaš luknjo blokirano. Novejši motorji (A+ serija)pa so tam imeli nastavek za cev in potem plastičen ventil za zapiranje tega toka hladilne tekočine v kabino do pečice, poglej si tole pa tole in tole.
Če boš dajal gor glavo 12G940 boš moral v stene cilindrov zarezati žepke za ventile, 12G940 ima precej večje ventile od CAM4810 in se zadanejo v blok motorja pri odpiranju, jaz bi na tvojem mestu vzel glavo 12G295 (998 Cooper), ker glavi sta načeloma po pretoku zraka enaki in ne potrebuješ rezati v stene cilindrov.

Še predno se lotiš karkoli bi ti pa najprej svetoval da si malce pogledaš Rumeno biblijo od Vizarda, ker ti je začetna točka friziranja A serije motorjev, če je nimaš ti posodim mojo, vidim da si iz Rakeka to pa ni tako daleč vstran od mene, pa še izgovor bom mel da grem lahko na kavo 8-) .
Slika

minibar
spremljevalec
Prispevkov: 46
Pridružen: 27 Apr 2009, 20:43
Model: morris
Motor: 998
Kraj: rakek

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a minibar » 09 Maj 2009, 23:12

Super-hvala! Za knjigo bi te potem pa res lepo prosil, če se že pomujaš da se pripelješ kakšen dan na kavo :D ! Do kakšnih konkretnih dejanj na motorju je že itak kar nekaj časa tako da bo kar nekaj časa na razpolago za ˝študij˝! ;) sploh pa se že nimam namen nekaj lotit sam od sebe ne da bi se o vsej zadevi vsaj malo poučil! Kje pa bi se dalo dobit 12G295 glavo? Hvala za info! Za to dobiš še pivo ;)! Če resno misliš glede posoje se bova zmenila prek zs!

Lp

Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1108
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 14 Maj 2009, 10:42

šele sedaj vidim, da je moj napisani odg. nekam čudežno izginil :shock:
glava je od metroja. preveri št. motorja, če je gor originalna ploščica ali je motor tudi od metroja.
ostalo ti je že napisal satesh.

12G295 glavo bi znal imeti Uroš.
lahko pa tudi sam obdelaš svojo obstoječo. glej knjigo od david vizarda. notri je kar natančno opisana obdelava kanalov, grla, izgorevalne komore, itd, itd.... lahko tudi vstaviš večje ventile itd.....

vendar majhno opozorilo. ta predelava bo zahtevala tudi predelavo igle na vplinjaču, če hočeš iskoristek glave, boš moral seveda se posvetiti ispušnem sistemu itd... predvžigu.... splačalo bi se tudi dati boljšo odmično itd..... vendar to vse za sabo potegne malo znanost o kompatibilnosti sestavih delov in uglaševanje le teh. največja težava je, ker v slo nimam rolling roada na katerem bi dosegli piko na i :(
Mini loves me

Uporabniški avatar
Setesh
Administrator
Prispevkov: 177
Pridružen: 09 Dec 2008, 21:13
Model: hmm
Motor: 998 A+ kmalu K1200RS
Letnik: 0
Kraj: 45°43'13,55'' 14°44'37.34''
Kontakt:

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a Setesh » 14 Maj 2009, 20:21

V spodnji tabelci imaš glavne razlike med glavami o katerih je bilo govora.

Casting No. Inlet Valve Size Exhaust Valve Size Chamber Volume
CAM4180 26.98mm 25.4mm 25.5cc
12G295 30.9mm 25.4mm 28.3cc
12G940 35.6mm/33.3mm 29.3mm 21.4cc

12G295 in 12G940 so osvinčene (lahko daš notri nove sedeže ventilov tako imenovane prstane in postane neosvinčena). 12G295 je bolj primerna za turbo 998 motor ker ima večjo izgorevalno komoro, na ta način že zmanjšaš kompresijo kar je zelo pomembno pri turbo motorjih in uporabiš še novo odmično gred, recimo Kentovo 255 ali 266. Pri nakupu glave bodi previden da ni že bila znižana, ker se ti lahko ventili srečajo z blokom, če ne večaš prostornine/daješ večje ventile in komore so tudi manjše torej večja kompresija, pazi tudi da ni počena med ventili in da ni spodnja površina kjer pride tesnilo glave preveč poškodovana in bi jo bilo posledično potrebno zelo znižati. Z pravilno obdelavo glave kot je brušenje kanalov (portanje) poliranje, večji ventili itd je 12G295 zelo "huda" glava na 998.

Jaz imam notri v moji 12G295 ventile 32 mm sesalne in 26 mm, moram jo še znižat da povečam kompresijo (večje komore od originalne), ker ni turbo. Pri portanju boš moral biti previden, da so sesalni kanali enako obdelani, da odstraniš odvečen material okoli vodil ventilov, zamenjaš vodila ventilov, pravilno oblikuješ izpušne kanale... Lahko ti je to v iziv in se lotiš sam ali pa prepustiš komu ki se na to spozna.

Pri CAM4180 nimaš pa kaj dosti "praskat" lahko malenkostno obdelaš se pravi poliraš in odpraviš nepravilnosti na površini, vendar se tukaj zgodba konča. Na zunaj glava res da izgleda enaka vendar sta v notranjosti, kjer ne vidiš, popolnoma različne, tanjše stene vodnih in oljnih poti ti preprečujejo kakršno koli resno obdelavo

Alternativa ti je še potem 12G202 ki jo najdeš na zgodnjih 997 Cooperjih in 1098, še bolj pa je poznana kot "reveževa 12G295". Izgorevalne komore in ventile ima enake kot 12G295, vendar pa je notranja konstrukcija glave zopet ovira, lahko se jo približa na raven 12G295 vendar je potem bolj naklonjena pokanju ali pa jo pri obdelavi prebrusiš.
Slika

Uporabniški avatar
gregor.tm
Administrator Moderator
Prispevkov: 1108
Pridružen: 15 Jan 2009, 13:42
Model: traveller
Motor: 850, 1275 + turbo
Kraj: Maribor

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a gregor.tm » 16 Jun 2009, 10:19

odličen tehničen prispevek.
Satesh, tega čuvaj za blog prispevek!
za vse nas, pa to "mus" printanje in direktno v naše fascikle ;-)
Mini loves me

minibar
spremljevalec
Prispevkov: 46
Pridružen: 27 Apr 2009, 20:43
Model: morris
Motor: 998
Kraj: rakek

Re: glava motorja!

Odgovor Napisal/-a minibar » 16 Jun 2009, 21:54

Setesh je to z rokava stresu :D ! Prava enciklopedija na dveh nogah, kar se mijev tiče! :bow-yellow: ! Je fajn ko veš na koga se obrnit glede kakršnihkoli problemov povezanih s obnovo oz. predelavo! :handgestures-thumbup:

Odgovori

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost